سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 16 ساعت :
» اخبار » فتنه اقتصادی در راه است؛ مسئولین به گوش باشند
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم

فتنه اقتصادی در راه است؛ مسئولین به گوش باشند

مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ 7۰104

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)، محمد حسین قائد شرف، دبیر دفتر تحکیم وحدت ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخنرانی کرد.

متن این سخنرانی به شرح زیر است :
بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد الله رب العالمین و الصلوه و السلام علی جمیع انبیائه وصلی الله علی سیدنا و نبیا ابی القاسم محمد صلی الله علیه و اله وصلم

 

اینجانب نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی دکترای مهندسی هسته ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر خدا را شاکرم که این توفیق را شامل کرد تا به عنوان نماینده برخی از دانشجویان این کشور امروز در خدمت شما مردم انقلابی در مقام و سنگر مقدس نماز جمعه باشم.

 

ابتدا تشکر ویژه خودم رو نسبت به این التفاط خاص مقام معظم رهبری اعلام می کنم چرا که این سخنرانی نتیجه اعتماد ایشان به نسل جوان می باشد. همچنین از ستاد نماز جمعه تهران تشکر می کنم که قرار است هر سه ماه این تریبون مقدس را در اختیار این مجموعه دانشجویی قرار دهند.

 

اما کلام را با خطبه های سراسر حکمت حضرت امیر آغاز می نماییم . کلامی که اگر در دل سطرهای کاغذ باقی نمی ماند و مورد عمل واقع می شد امروز ما در شرایط دیگری بودیم.

 

وَ اللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ ُ لَرَدَدْتُهُ

 فَإِنَّ فِی الْعَدْلِ سَعَهً وَ مَنْ ضَاقَ عَلَیْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَیْهِ أَضْیَقُ .

به خدا قسم اگر آن املاک را بیابم به مسلمین بر مى‏گردانم گر چه مهریه زنان شده باشد. زیرا گشایش امور با عدالت است، کسى که عدالت او را در مضیقه اندازد ظلم و ستم مضیقه بیشترى براى او ایجاد مى‏کند

 

محور اصلی صحبت بنده امروز مساله اقتصاد و معیشت است. اما سعی این خواهد بود تا تحلیل مجزا و دیگری را خدمت شما عزیزان ارائه نمایم.

اگر زمانی فتنه ۸۸ تهدید اصلی برای نظام و کشور بود. امروز بنده می خواهم از این تریبون به مسئولین نظام و مردم اعلام کنم که باید منتظر یک فتنه اقتصادی بود.

اما این فتنه اقتصادی چیست؟

آنچه بنده امروز از وضعیت جامعه تحلیل می کنم و قصد تبیین آن را دارم یک مساله چند وجهی است.

در یک طرف ما شاهد این هستیم که دست هایی از بین مسؤلین در حال تقدیم کردن بازار های داخلی کشور به شرکت های خارجی هستند شرکت هایی که به گفته برخی از مدیرانشان برای به ثمر نشستن برجام هزینه کرده اند و حالا باید این سرمایه گذاری سود خود را نمایان سازد. مساله ای که تنها می توان یک عنوان برای آن برگزید.

 

باج برجام

باج برجام یعنی قردادهای غیر شفاف

ای پی سی ، اف ای تی اف و بسیاری از این موارد….

و مسؤلینی که شتابان به سمت شرکت هایی چون توتال….. در حرکتند.

 

امروز بازار داخلی به نقطه سر به سری خود رسیده و تنها یک ضربه دیگر برای از پا انداختن آن کافی است و آن از دست رفتن بازار است .امروز صنایع ما نیاز به سوبسید و یارانه ندارند. نیازمند بازار داخلی برای فروش محصولات خود هستند. و گرفتن این بازار و این بخش یعنی خفه کردن تولید داخلی.

 

در سمت دیگر با پدیده هایی چون حقوق های نجومی رو به رو هستیم. مساله ای که می توان آن را غارت بیت المال با روکش قانون نامید. بنده هشدار می دهم دست های بسیاری در رسانه ها و فضای سیاسی برنامه ریزی می کنند، هدف گزاری می کنند تا این مساله را با حاشیه سازی های غیر واقعی از افکار عمومی پاک نمایند. امروز برخی زمزمه می نمایند اگر فیش رو کنید فیش رو می کنیم. مگر بحث، بحث اصلاح طلب اصول گراست.امروز هر کس دست به غارت بیت المال زده باید دستش کوتاه گردد و نزد مردم بی آبرو شود.

 

اگر هر چه سریع تر علاجی نکنید نتیجه اش آن می شود که در نظر سنجی فلان سایت عده ی کثیری اعلام می دارند که اگر آنها هم می توانستند دست به چنین کاری می زدند. نتیجه اش آن می شود که دختر مسئولی که خود در این ماجرا دخیل است، در تریبون رسمی مجلس از این حرکت دفاع می نماید.

 

این مساله تنها مساله فقر نیست بلکه مساله ، مساله تبعیض است. هنگامی که کارگران جامعه با حداقل دستمزد در این فضای رکود و بیکاری مشغول اند ، هنگامی که قشر نخبه و فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارج بالا با حداقل دستمزد در حال کار و تلاش اند. عده ای مدیر که حتی در اثبات کارامدی خود عاجزند حقوق های آنچنانی می گیرند. این مساله دیوار اعتماد مردم را فرو خواهد ریخت.

 

این امر مانند موریانه ای به جان درخت انقلاب و کشور خواهد افتاد.

بنده می خواهم اظهار توقع کنم از قوه قضاییه بنده می خواهم اظهار توقع نمایم از جناب اقای اژه ای . بنده سوال می پرسم. آیا در چنین مساله بزرگی که مقام معظم رهبری با شفافیت هر چه تمام تر اعلام موضع نمودند و آن را مصداق مال نامشروع خواندند. شما ۱۰ نفر مجرم نیافتید تا بازداشت نمایید؟

 

بنده می خواهم مسئولین را یادآور نمایم به اصل ۴۹ قانون اساسی، بیاد دارید زمانی در رژیم ستم شاهی عده ای مانند کفتار به جان اموال این ملت افتادند و آنچنان غارت کردند که پس از انقلاب بنا بر این اصل مقدس، آیین نامه ها و کمیته ها شکل گرفت تا اموال نامشروع را باز پس گیری نماید.

حال چطور؟!

 

آیا نباید شاهد برخورد صریح و کارآمدی باشیم. ملت عزیز ایران آیا می دانید بر طبق آماری که حتی در محافل رسانه ای ما عیان است میزان نقدینگی کشور در این سال ها ۶۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و بر اساس اطلاعاتی که به بنده رسیده ۹۰ درصد این حجم سرمایه تنها در اختیار یک درصد افراد کشور یعنی جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر قرار دارد.

 

فتنه اقتصادی یعنی این مگر در زمان طاغوت خواست کشور های استعمارگر چه بود. خواست آنها ایجاد یک طبقه در کشور بود که هم منافع شرکت های غربی را تامین نمایند و هم خود به مال اندوزی مشغول گردندآنگاه دیگر نیازی به دخالت نظامی نیست خود این طبقه اشرافی برای حفظ قدرت خود هر آنچه لازم باشد انجام خواهد داد و دست به هر خیانتی خواهد زد. امروز طبقه ای با اموال نامشروع در حال شکل گیری است که نیاز به کودتای نظامی ندارد بلکه در فکر آنست که با توان مالی خود مردم را کشور را و عزت اسلامی ما را به زانو در آورد.

 

در پایان می خواهم سوالاتی ر ا مطرح نمایم.

برادر و خواهر مکتبی، مایی که در نماز جمعه هستیم چه کرده ایم ،آیا برای حفظ کشور و اسلام حرکتی ولو کوچک انجام داده ایم؟

امروز چرا نهادهایی که فروشگاه های بزرگ در سطح کشور دارند دست به اقدام جدی در حمایت از کالای داخلی نمی نمایند؟

چرا ما شاهد چنین شتاب بالایی در تصویب شکل جدید قرارداد های نفتی هستیم؟ آیا می دانیم که اثرات آن برای استقلال و حتی منافع مالی کشور چیست؟

چه شده که کشورهایی که با نسخه حمایت هوشمند داخلی اقتصاد و صنعت خود را توسعه داده اند حال برای ما نسخه اقتصاد آزاد را می پیچند؟

ملت انقلابی ایران، مسئولین نظام ،ما در برابر تاریخ مسئولیم. ما در برابر فرزندان خود مسئولیم . ما در برابر اسلام مسئولیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت