جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 19 ساعت :
» اخبار » آیت‌الله علم‌الهدی: شعار اعتدالی که دادید را معنا کنید
اخبار - پرونده - پرونده مهم

آیت‌الله علم‌الهدی: شعار اعتدالی که دادید را معنا کنید

شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ 6۰74

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان خراسان رضوی اظهار داشت: شعار اعتدالی که دادید را معنا کنید، چون پیش‌بینی می‌شد از کنار این شعار، یک جریان سیاسی و حزب تشکیل شود.

وی افزود: اگر این معنا مشخص و معین باشد، افراد به این معنا گرایش پیدا می‌کنند. حزب بر اساس دوستی و صمیمیت شکل نمی‌گیرد بلکه حزب براساس ایده و اندیشه سیاسی تشکیل می‌شود. افرادی که براساس رفاقت با شما حزب تشکیل داده‌اند، اگر فردا با شما اختلاف پیدا کنند، حزب را بهم می‌زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در معنای اعتدال و توسعه مفاهیم را مشخصأ بیان کنید؛ تفسیر این عناوین را در اساسنامه حزب مشخص کنید زیرا وقتی معنای کلیدواژه‌ها مشخص نباشد ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در برخوردهای سیاسی هرچه جریان‌های سیاسی کلانتر باشد، رقابت‌ها جدی‌تر و قوی‌تری است اما اگر رقابت‌ها خرد باشد، واگرایی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: وقتی مسئله اصلاحات مطرح شد، رئیس جمهور وقت قبل از این که انتخابات شود، در شعارهای انتخاباتی خود، شعار جامعه مدنی مبتنی بر لیبرال دموکراسی را مطرح و تعریف کرد. به خاطر این شعار، اهل علم به ویژه آیت‌الله مهدوی کنی، علماء و مراجع و جامعه روحانیت مبارز مخالفت کردند زیرا جامعه مدنی لیبرالی از نظر اندیشه سیاسی اسلام باطل است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت