شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » تحکیمی ها » برخی سیاست‌پیشگان با برخورد شعاری سبب تفکیک حوزه و دانشگاه می‌شوند
تحکیمی ها

برخی سیاست‌پیشگان با برخورد شعاری سبب تفکیک حوزه و دانشگاه می‌شوند

اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ 6۰61

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تعالی دانشگاه مستلزم پیوند با علمای دینی است و اگر این پیوند نباشد، حوزه، دانشگاه و جامعه ضرر می‌کند.

وی افزود: برخوردهای سیاست‌پیشگی و تبلیغاتی برخی افراد سبب تفکیک این دو حوزه می‌شود ولی ما به عنوان یک کنش سیاسی به این قضیه نگاه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره از وزارت علوم می‌توانیم قوی‌ترین پیشرفت را به سمت وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشیم و تسلیم کسانی که عامدانه سنگ‌اندازی می‌کنند، نمی‌شویم.

هاشمی اظهار داشت: از کنار برخی برخوردهای ژورنالیستی و تبلیغ‌گرایانه می‌گذریم.

وی با بیان اینکه نسل ما جنگ و انقلاب را تجربه کرده‌اند، گفت:‌نقش بزرگان در سیاست از انقلاب مشهود است، یعنی حوزه و دانشگاه یک پدیده هستند که یک هدف دارند و ما به وحدت حوزه و دانشگاه اعتقاد قلبی داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: از رسانه‌ها نیز گلایه دارم که خواسته یا نخواسته مانع تعامل سازنده حوزه و دانشگاه می‌شوند، کسانی که مدعی دلسوزی هستند، مسائل کلان کشور را فدای مسائل جناحی و دغدغه‌های کوتاه مدت نکنند.

وی با تشکر از علمای دینی گفت: در سفر اخیر به استان قم از نظرات علمای مختلف بهره بردیم، مگر می‌شود پیوند قلبی خود را با این بزرگان نادیده بگیریم و اجازه دهیم برخی افراد این پیوند را سست کنند.

هاشمی اضافه کرد: برخی افراد سطحی‌نگر با برخوردهای سطحی که نمی‌توانند عمق اهمیت تعامل حوزه و دانشگاه را درک کنند، با نگاه به اهداف خود نباید موجب تعاملات دانشگاه با علما شوند.

وی در ادامه با اشاره به رفع اختلافات بین معاونت دانشگاهی و فرهنگی وزارت علوم، گفت: این دو حوزه یک هدف را دنبال می‌کنند و مکمل هم هستند و نباید اجازه دهیم بین این دو حوزه اختلاف ایجاد شود، نباید به صورت جزایر جداگانه عمل کنیم، بلکه باید هم‌افزایی داشته باشیم، زیرا ما نیاز به اساتیدی برای تبیین فرهنگ داریم و در این رابطه نیازمند تعامل با علمای دین هستیم.

انتهای پیام/

منبع:فارس

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921220000457#sthash.8DSuBOGO.dpuf

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت